Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku
ul. Jeleńska 26, 13-230 Lidzbark

 

 


Świadczenie wspierające dla pełnoletniej osoby niepełnosprawnej będzie wypłacane przez ZUS

 

Podstawowe zmiany w zasadach dotyczących uprawnień do świadczenia pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego i zasiłku dla opiekuna:

  • Od 1 stycznia 2024 r. świadczenie pielęgnacyjne będzie przysługiwało rodzicom lub innym osobom, które opiekują się dzieckiem z niepełnosprawnością wyłącznie do 18. roku życia. Po ukończeniu przez dziecko 18 lat, jako osoba pełnoletnia będzie mogła ubiegać się o świadczenie wspierające. Świadczenie wspierające będzie wypłacał ZUS.

  • Jeżeli opiekun dziecka, które nie ukończyło 18. roku życia będzie chciał po 31 grudnia 2023 r. otrzymać świadczenie pielęgnacyjne na nowych zasadach (z możliwością podejmowania zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej bez ograniczeń) musi zrezygnować z pobierania świadczenia pielęgnacyjnego na dotychczasowych zasadach i złożyć kolejny wniosek o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego na podstawie nowych przepisów. Opiekun, który będzie pobierał świadczenie pielęgnacyjne na nowych zasadach będzie miał możliwość podjęcia zatrudnienia bez limitu dochodu. Także pobieranie przez opiekuna własnych świadczeń emerytalno-rentowyc nie będzie miało wpływu na jego prawo do świadczenia pielęgnacyjnego.

  • Świadczenie pielęgnacyjne na nowych zasadach będzie przysługiwało opiekunowi na każde uprawnione dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie. Jeśli rodzic/opiekun sprawuje opiekę nad więcej niż jednym dzieckiem z niepełnosprawnościami, świadczenie pielęgnacyjne będzie podwyższane o 100 % na drugie i każde kolejne dziecko z niepełnosprawnościami. Podwyższenie świadczenia nie nastąpi z urzędu. Warunkiem otrzymania podwyższonego świadczenia pielęgnacyjnego jest złożenie przez rodzica/opiekuna wniosku o podwyższenie świadczenia pielęgnacyjnego.

  • Opiekunowie osób z niepełnosprawnościami, które ukończyły 18. rok życia, od nowego roku nie będą mogli uzyskać prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego, ani do świadczenia pielęgnacyjnego. Dotyczy to tych opiekunów, którzy będą chcieli złożyć wniosek o te świadczenia po raz pierwszy. Z dniem 1 stycznia 2024 r. zostaną uchylone przepisy w zakresie specjalnego zasiłku opiekuńczego.

  • Osoba z niepełnosprawnościami oraz jej opiekun będą mogli zdecydować, którą formę wsparcia wybrać, czy opiekun osoby z niepełnosprawnościami pozostanie przy świadczeniu pielęgnacyjnym, specjalnym zasiłku opiekuńczym, zasiłku dla opiekuna, czy też osoba z niepełnosprawnościami będzie chciała otrzymywać świadczenie wspierające z ZUS.

  • Świadczenie wspierające skierowane jest bezpośrednio do osoby z niepełnosprawnościami. Będzie przysługiwało osobie, która ukończyła 18 lat i zamieszkuje na terenie Polski, bez względu na osiągany przez nią dochód.

  • W przypadku, gdy osoba wymagająca opieki będzie miała przyznane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych świadczenie wspierające, opiekunowi nie będzie przysługiwało świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekuna.

  • Opiekunowi osoby z niepełnosprawnościami zostanie wstrzymana wypłata świadczenia pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego, zasiłku dla opiekuna już wtedy, gdy osoba wymagająca opieki złoży w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych wniosek o przyznanie świadczenia wspierającego.

  • Opiekun nie może otrzymywać świadczenia pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego, zasiłku dla opiekuna w tym samym okresie, w którym osoba wymagająca opieki otrzymała świadczenie wspierające. Świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekuna przyznane/wypłacone za okres, za który osoba wymagająca opieki otrzymała świadczenie wspierające podlega zwrotowi wraz z ustawowymi odsetkami. Do zwrotu nienależnie pobranego świadczenia zostanie zobowiązany opiekun.

  • Osoba z niepełnosprawnościami podczas składania w ZUS wniosku o świadczenie wspierające będzie mogła zdecydować od jakiego miesiąca chce mieć przyznane świadczenie wspierające. Dzięki temu może nie dopuścić do sytuacji, w której otrzyma świadczenie wspierające za ten sam okres, za który opiekun otrzymał świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy, zasiłek dla opiekuna.
    W ten sposób uniknie powstania nienależnie pobranych świadczeń przez jej opiekuna.

WAŻNE!

Wprowadzenie świadczenia wspierającego nie oznacza końca funkcjonowania świadczenia pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego czy też zasiłku dla opiekuna.

Art. 63 ustawy o świadczeniu wspierającym wprowadza ochronę praw nabytych dla opiekunów, którzy nabyli bądź nabędą prawo do świadczeń opiekuńczych (świadczenia pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego) na starych zasadach tj. do 31 grudnia 2023 r. Osoby te, jeśli taka będzie ich wola i osoba nad którą sprawują opiekę nie złoży wniosku o świadczenie wspierające w ZUS, będą mogły w dalszym ciągu pobierać wymienione świadczenia na dotychczasowych warunkach, tj. np. na dorosłą osobę niepełnosprawną i bez możliwości podejmowania zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.

Prawo do świadczenia pielęgnacyjnego albo specjalnego zasiłku opiekuńczego na zasadach obowiązujących do dnia 31 grudnia 2023 r., zostaje zachowane również w przypadku, gdy osobie, nad którą sprawują opiekę zostało wydane nowe orzeczenie o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie o niepełnosprawności. Aby zachować prawo odpowiednio do świadczenia pielęgnacyjnego albo specjalnego zasiłku opiekuńczego na zasadach dotychczasowych należy:

  • złożyć wniosek o wydanie nowego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności albo o niepełnosprawności w terminie 3 miesięcy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin ważności dotychczasowego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia o niepełnosprawności oraz

  • złożyć wniosek o ustalenie prawa odpowiednio do świadczenia pielęgnacyjnego albo specjalnego zasiłku opiekuńczego w terminie 3 miesięcy, licząc od dnia wydania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności albo o niepełnosprawności.

 Prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego ustala się na okres zasiłkowy tj. od 1 listopada
do 31 października roku następnego.

Prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego będzie przysługiwało również po upływie okresu zasiłkowego, na który zostało przyznane, jeżeli wniosek o ustalenie prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego na nowy okres zasiłkowy zostanie złożony w terminie 3 miesięcy od dnia następującego po dniu, w którym zakończył się dotychczasowy okres zasiłkowy tj. do dnia 1 lutego.

 


Nowy przelicznik dochodu z gospodarstwa rolnego

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że  w dniu 21 września 2023 roku opublikowano Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia  21  września 2023 r. w sprawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego w 2022 r.

Na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 333 oraz z 2023 r. poz. 1450 ) ogłasza się, że przeciętny dochód z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego wyniósł w 2022 r.  5549  zł. tj. 462,42 zł miesięcznie.

Przedmiotowe obwieszczenie jest kluczowe dla ustalania dochodu z gospodarstwa rolnego do ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres zasiłkowy 2023/2024.

 


Opieka wytchnieniowa - edycja 2023

Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1. dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
  2. osobami niepełnosprawnymi posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.),
    – poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.

Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 150 000 000,00 zł.

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:

  1. Gmina/powiat składa wniosek na środki finansowe w ramach Programu do właściwego wojewody (zał. nr 1A lub 1B do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu do wojewody).
  2. Wojewoda sporządza i przekazuje Ministrowi wniosek na środki finansowe w ramach Programu wraz z listą rekomendowanych wniosków, które stanowią odpowiednio (załącznik nr 2A lub 2B, zał. 3 do Programu) w terminie do dnia 25 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu do Ministra)

    https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1418,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-opieka-wytchnieniowa-edycja-2023

 


Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej

Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla uczestników Programu:

  1. dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo orzeczenie traktowane na równi z wymienionymi, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.).

Na realizację Programu Minister Rodziny i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł.

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:

  1. Gmina/powiat składa wniosek gminy/powiatu na środki finansowe z Programu do właściwego wojewody (wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu).
  2. Wojewoda sporządza i przekazuje Ministrowi wniosek wojewody na środki finansowe z Programu wraz z listą rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do Programu, wzór listy stanowi załącznik nr 3 do Programu) w terminie do dnia 25 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu)

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1416,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-pn-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej-edycja-2023

 



 


W związku z masowym napływem osób z terytorium Ukrainy poszukujących w naszym kraju, a w tym też w naszej gminie pomocy z powodu konfliktu zbrojnego występującego na terenie w/w państwa, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku (zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa), informujemy że, Obywatelom Ukrainy w ramach pomocy społecznej przysługuje:

  • jednorazowe świadczenie pieniężne w wysokości 300,00 zł na osobę (dla obywateli Ukrainy, których pobyt jest uznawany za legalny, na podstawie art. 2 ust 1 w/w ustawy, którzy zostali wpisani do rejestru pesel),
  • posiłek dla dzieci w szkole i w przedszkolu (doraźnie, na czas nie dłuższy niż 2 miesiące),
  • pomoc żywnościowa (w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym),

kryterium dochodowe dla osoby samotnie gospodarującej – do 1707,20 zł.

kryterium dochodowe dla osoby w rodzinie – do 1320,00 zł.

 

Obywatelom Ukrainy w związku z w/w ustawą przysługuje również prawo do świadczeń rodzinnych, o których mowa w ustawie z dnia 28 listopada 2003r. o świadczenia rodzinnych.

Świadczeniami rodzinnymi są:

  1. Zasiłek rodzinny oraz dodatki do zasiłku rodzinnego z tytułu:
    a) urodzenia dziecka
    b) opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego
    c) samotnego wychowywania dziecka
    d) wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej
    e) kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego
    f) rozpoczęcia roku szkolnego
    g) podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania
  2. Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka
  3. Świadczenia opiekuńcze: zasiłek pielęgnacyjny, świadczenie pielęgnacyjne
    i specjalny zasiłek opiekuńczy
  4. Świadczenie rodzicielskie

Powyższe świadczenia przyznawane są odpowiednio na zasadach i w trybie określonych w tych przepisach, z wyłączeniem warunku posiadania karty pobytu z adnotacją „dostęp do rynku pracy”.

Ustalając prawo do świadczeń rodzinnych uzależnionych od kryterium dochodowego, przy ustalaniu dochodu rodziny w przeliczeniu na osobę nie uwzględnia się członka rodziny, który, zgodnie z oświadczeniem osoby ubiegającej się o te świadczenia, nie przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Obywatelowi Ukrainy przebywającemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust.1, prawo do świadczeń rodzinnych, począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek, nie wcześniej niż od miesiąca, w którym obywatel ten został wpisany do rejestru, o którym mowa w art. 3 ust. 3, a w przypadku świadczeń przysługujących na dziecko – również dziecko zostało wpisane do tego rejestru. Wniosek o przyznanie świadczeń rodzinnych zawiera numer PESEL wnioskodawcy oraz, jeżeli występuje, rodzaj, serię i numer dokumentu stanowiącego podstawę przekroczenia granicy, a w przypadku świadczeń przysługujących na dziecko – numer PESEL dziecka oraz, jeżeli występuje, rodzaj, serię i numer dokumentu stanowiącego podstawę przekroczenia granicy.

 

Świadczenie wychowawcze, o którym mowa w ustawie z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2019r. poz. 2407 oraz z 2021r. poz.1162, 1981 i 2270) oraz świadczenie dobry start, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 187a ustawy z dnia 9 czerwca 2011r.o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022r. Poz 447) realizuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych  Inspektorat w Działdowie ul. Waryńskiego 13, 13-200 Działdowo.

 



INFORMACJA

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku, informuje iż osoby przebywające na kwarantannie i potrzebujące pomocy mogą kontaktować się z pracownikami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

pod numerem telefonu: 782 184 896

w godzinach od 8:00 do 14:00

 


OGŁOSZENIE

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku od stycznia 2022 r. realizuje wsparcie w ramach ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz.U. 2022.1 z 2022.01.03)

Dodatek osłonowy jest wsparciem, które ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności. Przysługuje gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł* w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł* na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

*dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

Wysokości dopłat w skali roku w ramach dodatku osłonowego wynosi:

  • jednoosobowe gospodarstwo domowe – 400 lub 500 zł*
  • gospodarstwo 2-3 osobowe – 600 lub 750 zł* 
  • gospodarstwo 4-5 osobowe –  850 zł lub 1062,50 zł* 
  • gospodarstwo 6 i więcej osobowe –  1150 zł lub 1437,50 zł* 

*podwyższenie kwoty dofinansowania jest uzależnione od źródła ogrzewania – wyższa kwota dodatku przysługuje w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U.2021.554 t.j. z dnia 2021.03.26)

W przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia.  Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.

Pamiętaj: ustawa o dodatku osłonowym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy

 

Jak złożyć wniosek o dodatek osłonowy?

Wnioski będzie można składać:

  • elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP; 
  • tradycyjnie (papierowo)
  • za pośrednictwem Poczty Polskiej;
  • osobiście w siedzibie Ośrodka;

Termin składania wniosków:  od  stycznia 2022 r. do 31 października 2022 r.

 

WNIOSEK O DODATEK OSŁONOWY DOSTEPNY JEST W SIEDZIBIE OŚRODKA

LUB NA STRONIE MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

OD 10 STYCZNIA 2022


INFORMACJA

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 1/2022 Dyrektora Miejskiego

Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku z dnia 3 stycznia 2022 roku,

dzień 7 stycznia 2022 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy

dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w zamian za święto przypadające w dniu 1 stycznia 2022 roku (sobota).



INFORMACJA
 

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 1/2021 Dyrektora Miejskiego

Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku z dnia 8 kwietnia 2021 roku,

dzień 24 grudnia 2021 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy

dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w zamian za święto przypadające w dniu 25 grudnia 2021 roku (sobota).

 




 


 


 


"Koperta Życia"

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku przystąpił do akcji „Koperta Życia”, która polega na umieszczeniu w specjalnie przygotowanych kopertach najważniejszych informacji o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach, alergiach na leki, kontaktach do najbliższych, danych osobowych, w tym nr pesel. Pakiet takich informacji powinien być przechowywany w lodówce, czyli w miejscu które jest prawie w każdym domu i zarazem jest łatwo dostępne. Akcja skierowana jest do osób przewlekle chorych, starszych i samotnych. Celem posiadania „Koperty Życia” jest łatwiejszy dostęp do informacji o stanie zdrowia osoby w przypadku gdy niezbędne jest wezwanie pogotowia ratunkowego.

Wszystkie osoby zainteresowane prosimy o kontakt w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku lub o skontaktowanie się telefonicznie pod numerem (23) 696 15 06

 


Ze względu na utrzymujące się upały, prognozy pogody i ostrzeżenia IMGW, które wskazują na wzrost temperatury powietrza oraz bardzo wysokie temperatury w pomieszczeniach Ośrodka

 

zgodnie z Zarządzeniem Nr 7/2021

 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Lidzbarku

 z dnia 14 lipca 2021r.

 

 w dniach 15 – 16 lipca 2021r.

Ośrodek czynny będzie w godzinach od 7:00 - 14:00

 

Za utrudnienia przepraszamy

 


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, iż dystrybucja żywności z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2020  odbędzie się w dniach:

22.07.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:00

23.07.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:00

 


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej   w Lidzbarku informuje, że

od 1 lipca 2021roku wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start”

zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021r. składa się

do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

 

ZUS będzie wypłacał świadczenia Dobry Start

Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną - z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku.

W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.

W tym roku wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start” będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. tylko drogą elektroniczną. Wnioski będzie można przekazać online z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał ZUS. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.

Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.

 


Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje:

 

Dzień 4 czerwca 2021 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy

dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w zamian za święto przypadające w dniu 1 maja 2021 roku (sobota).

 


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że zaplanowany odbiór żywności w dniach 11.05.2021r. oraz 12.05.2021r. nie odbędzie się z przyczyn niezależnych od Ośrodka.

 

Zmiana terminu wydawania żywności:

- z 11 maja 2021r. na 10 czerwca 2021r.

- z 12 maja 2021r. na 11 czerwca 2021r.

 

Za utrudnienia przepraszamy. W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 23-696-15-06.

 


Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje:

 

Dzień 4 czerwca 2021 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy

dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w zamian za święto przypadające w dniu 1 maja 2021 roku (sobota).

 

Dzień 24 grudnia 2021 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy

dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w zamian za święto przypadające w dniu 25 grudnia 2021 roku (sobota).

 


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, iż zmianie uległy terminy dystrybucji żywności z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2020. Dystrybucja żywności odbędzie się w dniach:

16.04.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:00

19.04.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:00

 


INFORMACJA
 

W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 marca 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów
w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2021 r. poz. 512)

od 20 marca do 9 kwietnia 2021 r.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej pozostanie nadal otwarty dla interesantów, ale przyjmowani będą tylko w sprawach
pilnych po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.

W trosce o Państwa zdrowie oraz zdrowie pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku,
proszę o ograniczenie osobistych wizyt
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej.

W pierwszej  kolejności prosimy o kontakt telefoniczny, pracownicy udzielą wszelkich niezbędnych informacji.

Prosimy o dostarczanie dokumentów drogą elektroniczną

Na zewnątrz Ośrodka wystawiona jest skrzynka korespondencyjna, do której należy wrzucać podania, wnioski lub pisma.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU:

e-mail: sekretariat@mopslidzbark.pl

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP): /mopslidzbarkp/skrytka

Numery zewnętrzne

 

(23) 6961506

 

Sekretariat

 

(23) 6976397

 

Sekretariat

 

(23) 6973688

 

Świadczenia Rodzinne, Świadczenia Wychowawcze, Fundusz Alimentacyjny

 


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że dystrybucja żywności z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2020 odbędzie się w dniach:

05.02.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:30

08.02.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:30


UWAGA !!!

WNIOSKI NA NOWY OKRES ZASIŁKOWY 2021/2022

w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego będą przyjmowane:

 

Drogą elektroniczną: od dnia 1 lutego 2021 r.

  • dla osób posiadających tzw. Profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny za pomocą portalu EMPATIA prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej: https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup
  • za pomocą Platformy Usług Elektronicznych PUE ZUS
    https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi
  • za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP
  • za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej banków, które dołączyły do programu.

 

W formie papierowej: od dnia 1 kwietnia 2021 r.

 

Ponadto informujemy, że jeżeli osoba ubiegająca się o świadczenie złoży kompletny

i prawidłowo wypełniony wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy okres

w terminie:  

do 30 kwietnia 2021 r., przyznanie świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec nastąpi najpóźniej do 30 czerwca 2021r.,

od 1 maja do 31 maja 2021 r., ustalenie prawa oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec i lipiec nastąpi nie później niż do 31 lipca 2021r.,

od 1 czerwca do 30 czerwca 2021r., ustalenie oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec, lipiec i sierpień, nastąpi nie później niż do dnia 31 sierpnia 2021r.

Jeśli osoba złoży wniosek w późniejszym terminie (po 30 czerwca 2021 r.),  świadczenie wychowawcze zostanie przyznane i wypłacone od miesiąca złożenia wniosku.

W związku z tym, tylko złożenie wniosku do końca czerwca 2021 r. będzie gwarantowało, że świadczenie wychowawcze zostanie wypłacone z wyrównaniem od 1 czerwca.

W kolejnych miesiącach będzie obowiązywał następujący mechanizm::

w przypadku złożenia kompletnego wniosku w okresie od 1 lipca do 31 lipca 2021 r., przyznanie świadczenia następuje od lipca, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 30 września 2021 r.,

w przypadku złożenia kompletnego wniosku w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia, przyznanie świadczenia następuje od sierpnia, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do 31 października 2021r.,

w przypadku złożenia wniosku na nowy okres w kolejnych miesiącach, świadczenie będzie przyznawane od miesiąca, w którym rodzic złoży wniosek, a wypłaty przyznanego świadczenia realizowane będą co miesiąc na bieżąco.

Dokumentem potwierdzającym przyznanie prawa do świadczenia wychowawczego będzie przesłana wnioskodawcy informacja o przyznaniu świadczenia wychowawczego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskaże adresu poczty elektronicznej informację o przyznaniu świadczenia wychowawczego będzie można odebrać w  siedzibie MOPS.

Formularze wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego będą dostępne od dnia 1 kwietnia 2021r. w siedzibie MOPS lub do pobrania ze strony internetowej. Dodatkowe informacje dotyczące Programu 500+ udzielają pracownicy Ośrodka pod nr tel: 0236976397

Zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi zmianami i pytaniami na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku przypomina, że okres świadczeniowy 2019/2021 dla osób ubiegających się o świadczenie wychowawcze (500+) trwa do 31.05.2021r.

Prosimy o NIE składanie nowych wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na dziecko/dzieci, które ma/mają już przyznane prawo do świadczenia wychowawczego do dnia  31.05.2021 r.


INFORMACJA

WNIOSKI O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA WYCHOWAWCZEGO (500+) NA NOWY OKRES ŚWIADCZENIOWY ROZPOCZYNAJĄCY SIĘ OD 1 CZERWCA 2021 r. BĘDZIE MOŻNA SKŁADAĆ JUŻ OD 1 LUTEGO 2021 r. DROGĄ ELEKTRONICZNĄ, A OD 1 KWIETNIA 2021 r. DROGĄ TRADYCYJNĄ – PAPIEROWO W MOPS W LIDZBARKU.

Wnioski drogą elektroniczną będzie można złożyć:

  • za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Empatia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/,
  • przez bankowość elektroniczną
  • portal PUE ZUS.

 


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku od 1 maja 2020 roku rozpoczął  realizację projektu pn. „Oddzielenie pracy administracyjnej od pracy socjalnej oraz usług socjalnych w MOPS w Lidzbarku”  w ramach osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie  2.5 - Skuteczna pomoc społeczna Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Wprowadzone zmiany mają na celu usprawnienie oraz poprawę obsługi osób zgłaszających się do MOPS w Lidzbarku poprzez zmianę organizacji pracy Ośrodka. Działania obejmują wprowadzenie optymalnych rozwiązań wykorzystując przy tym kompetencje pracowników socjalnych. Ponadto działania mają na celu podniesienie jakości pracy pracowników socjalnych i całego Ośrodka m.in. oddzielenie pracy administracyjnej od pracy socjalnej i usług. W celu efektywnego wprowadzenia zmian pracownicy socjalni zostaną objęci szkoleniami zwiększającymi ich wiedzę i kompetencje, będą mieli dostęp do psychologa, który pomoże w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zgłaszających się osób . Ponadto będą uczestniczyć w superwizjii, aby wzmocnić ich działania i szukanie nowych rozwiązań związanych z pracą socjalną.  

Wprowadzony nowy model MOPS zakłada przede wszystkim podział zadań wykonywanych przez pracowników socjalnych poprzez wyodrębnienie następujących Zespołów/Stanowisk:

1. Stanowisko pierwszego kontaktu  którego zadaniem jest udzielanie profesjonalnej pomocy zgłaszającej się o pomoc osoby lub osoby zgłaszającej przypadek wymagający pomocy, przeprowadzenie wstępnej rozmowy z osobą zgłaszającą się o pomoc, pokierowanie osoby do odpowiedniego zespołu.

2. Zespół ds. świadczeń przyznawanych decyzją odpowiadają za pomoc osobom i rodzinom zgłaszającym się do MOPS i potrzebującym pomocy  w formie świadczenia przyznawanego decyzją administracyjną. Diagnozują sytuację, udzielają informacji i porad, aktywizują osoby i rodziny, a także ustalają niezbędny zakres współpracy.

3. Zespół ds. usług socjalnych odpowiadają za pomoc osobom starszym i chorym oczekującym pomocy w formie usług opiekuńczych, umieszczenia w DPS, skierowania do ośrodka wsparcia.

4. Zespół ds. pracy socjalnej i asysty rodziny nie prowadzą postępowań administracyjnych, natomiast realizują pracę socjalną z osobą i/lub rodziną, która zgłasza się po pomoc, z wykorzystaniem narzędzi pracy socjalnej w tym kontraktu socjalnego, indywidualnych programów, oraz innych narzędzi i instrumentów.

 


W związku z obowiązującym stanem epidemii oraz znaczącym wzrostem zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej kierując się troską o bezpieczeństwo osób starszych przygotowało program wspierający ochronę zdrowia i życia osób powyżej 70 roku życia pn: „Wspieraj Seniora”.

Program ma na celu dofinansowanie gmin w zakresie realizacji usługi wsparcia na rzecz Seniorów, którzy w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu. Usługa wsparcia ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym przez Seniora zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środków higieny osobistej.

Program adresowany jest do:

  1. osób w wieku 70 lat i więcej, które pozostaną w domu w związku z zagrożeniem zakażeniem Covid-19,
  2. w szczególnych przypadkach osoby poniżej 70 roku życia.

Realizacja usługi wsparcia w postaci dostarczenia zakupów nie przysługuje osobie, która korzysta z  usług opiekuńczych, bądź specjalistycznych usług opiekuńczych.

Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego ani nie jest przyznawana na drodze administracyjnej.

Za zakupy płaci Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek.

 

Seniorze! Zostań w domu. Nie lekceważ zagrożenia. Twoje zdrowie jest najważniejsze!

Skorzystaj z infolinii

22 505 11 11

 

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje:

 

Dzień 24 grudnia 2020 roku (czwartek) jest dniem wolnym od pracy

dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w zamian za święto przypadające w dniu 26 grudnia 2020 roku (sobota).

 




INFORMACJA

W trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku zawiesza bezpośrednią obsługę interesantów do odwołania.

Nie oznacza to jednak, że pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku przerwą pracę. Na bieżąco będą bowiem rozpatrywane wszystkie sprawy, pisma i zgłoszenia.
Priorytetowo traktowane będą sprawy dotyczące zagrożenia zdrowia i życia.

Wszystkie podania, pisma i zgłoszenia można przesyłać drogą elektroniczną pod adres sekretariat@mopslidzbark.pl oraz pocztą tradycyjną na adres ul. Jeleńska 26, 13-230 Lidzbark.
W celu sprawnego załatwiania spraw przy składaniu podań, wniosków, pism, prosimy o podanie numeru telefonu do kontaktu, gdyż zgodnie z Ustawą z dnia 31 marca 2020 r. poz. 568 o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, stosując się do art. 15o. rodzinny wywiad środowiskowy będzie przeprowadzony przez pracownika socjalnego na podstawie rozmowy telefonicznej, a niezbędną dokumentację, o której mowa w art. 107 ust. 5b ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, a także ich kopii należy dostarczyć do tut. MOPS za pośrednictwem poczty polskiej lub poczty elektronicznej.

 

Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych mieszkańców apelujemy o zrozumienie i wyrozumiałość dla wprowadzanych rozwiązań, nawet jeśli spowodują one pewne niedogodności.

Wszystkie komunikaty o bieżącej działalności MOPS w Lidzbarku, w tym informacja o wznowieniu bezpośredniej obsługi klientów będą publikowane na stronie internetowej Ośrodka: mopslidzbark.pl.

 


Informacja Fundusz Alimentacyjny

Od 1 października 2020 r. kryterium dochodowe uprawniające do świadczeń z funduszu alimentacyjnego wynosić będzie 900 zł na osobę w rodzinie miesięcznie. Po przekroczeniu progu, świadczenie będzie przysługiwać w wysokości pomniejszonej o kwotę przekroczenia kryterium. W przypadku, gdy ustalona wysokość świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługującego danej osobie uprawnionej będzie niższa niż 100 zł, świadczenie to nie będzie przysługiwać.

Szczegółowe informacje po numerem telefonu: 23 6961506 wew. 240.

 


INFORMACJA

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku, informuje iż wnioski o ustalenie prawa do świadczenia "Dobry Start" oraz zasiłek rodzinny wraz z dodatkami na nowy okres zasiłkowy 2020/2021 wydawane i przyjmowane będą codziennie od dnia 3 sierpnia 2020 r. od godziny 7:00 do 11:00

 


Warsztaty POPŻ

Termin warsztatów 30.07.2020 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lidzbarku.

Temat warsztatów: "Wykorzystuję - nie marnuję czyli zero waste w kuchni"
Celem prowadzonych warsztatów jest wzmacnianie samodzielności i kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego w tym m.in:

  • Poprawa umiejętności podejmowania właściwych wyborów żywieniowych,
  • Poznanie sposobów na komponowanie wartościowych posiłków z wykorzystaniem produktów często marnowanych
  • Poznanie sposobów na ograniczenie marnowania żywności w kuchni

Dzięki warsztatom uczestnicy mają szansę nabyć nowe umiejętności, m.in.:

  • zdobędą umiejętności podejmowania właściwych wyborów żywieniowych w kuchni,
  • zdobędą informację nt. wykorzystania produktów spożywczych by zapobiec ich marnowaniu,
  • zdobędą umiejętności komponowania posiłków z często marnowanych produktów spożywczych,
  • zdobędą informacje na temat wykorzystania resztek produktów

 


INFORMACJA

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje:

 

Dzień 14 sierpnia 2020 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy

dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w zamian za święto przypadające w dniu 15 sierpnia 2020 roku (sobota).

 

Dzień 24 grudnia 2020 roku (czwartek) jest dniem wolnym od pracy

dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w zamian za święto przypadające w dniu 26 grudnia 2020 roku (sobota).

 

Zarządzenie Nr 4/2020 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

z dnia 23.07.2020 r. znajduje się w załączniku.


OGŁOSZENIE

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że druki do świadczeń rodzinnych na okres zasiłkowy 2020/2021 oraz na jednorazowe świadczenie Dobry Start (300+) będą wydawane w siedzibie Ośrodka od 1 sierpnia 2020 r.

Elektronicznie można składać już w lipcu 2020r.

 

UWAGA

Świadczenie wychowawcze ( Rodzina 500+) w roku świadczeniowym 2019/2021 obowiązują do dnia 31 maja 2021r.

(zatem w tym okresie składamy wnioski tylko na nowo urodzone dzieci)

W 2021 roku pierwsze wnioski o świadczenie wychowawcze (500 +) rodzice będą mogli złożyć drogą elektroniczną w lutym, a w formie papierowej od 1 kwietnia 2021roku.

 


Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że w dniu 12 czerwca 2020r. (piątek) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku będzie nieczynny.

Za utrudnienia przepraszamy.

 


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że dystrybucja żywności z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2019 odbędzie się zgodnie z wcześniej podanym terminem.

Kwiecień 2020

17.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy

20.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras

21.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi

 


INFORMACJA

W trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku zawiesza bezpośrednią obsługę interesantów do odwołania.

Nie oznacza to jednak, że pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku przerwą pracę. Na bieżąco będą bowiem rozpatrywane wszystkie sprawy, pisma i zgłoszenia.
Priorytetowo traktowane będą sprawy dotyczące zagrożenia zdrowia i życia.

Wszystkie podania, pisma i zgłoszenia można przesyłać drogą elektroniczną pod adres sekretariat@mopslidzbark.pl oraz pocztą tradycyjną na adres ul. Jeleńska 26, 13-230 Lidzbark.
W celu sprawnego załatwiania spraw przy składaniu podań, wniosków, pism, prosimy o podanie numeru telefonu do kontaktu, gdyż zgodnie z Ustawą z dnia 31 marca 2020 r. poz. 568 o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, stosując się do art. 15o. rodzinny wywiad środowiskowy będzie przeprowadzony przez pracownika socjalnego na podstawie rozmowy telefonicznej, a niezbędną dokumentację, o której mowa w art. 107 ust. 5b ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, a także ich kopii należy dostarczyć do tut. MOPS za pośrednictwem poczty polskiej lub poczty elektronicznej.

W myśl art. 107 ust. 5b za niezbędną dokumentację uważa się (w zależności od sytuacji rodziny i składanego wniosku o pomoc):

  1. dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość;
  2. skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka lub książeczki zdrowia dziecka;
  3. dokumentów określających status cudzoziemca w Rzeczypospolitej Polskiej;
  4. decyzji właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego, emerytury pomostowej, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, uposażenia w stanie spoczynku, renty strukturalnej oraz renty socjalnej;
  5. orzeczenia komisji do spraw inwalidztwa i zatrudnienia wydanego przed dniem 1 września
    1997 r., orzeczenia lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenia komisji lekarskiej;
  6. orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności;
  7. zaświadczenia albo oświadczenia o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierającego informacje o wysokości potrąconej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
  8. zaświadczenia albo oświadczenia o wysokości wynagrodzenia uzyskiwanego na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia, umowy o dzieło albo w okresie członkostwa w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub spółdzielni kółek rolniczych (usług rolniczych), zawierającego informacje o potrąconej zaliczce na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
  9. zaświadczenia albo oświadczenia o okresie zatrudnienia, w tym o okresach, za które były opłacane składki na ubezpieczenia społeczne, oraz o okresach nieskładkowych;
  10. dowodu otrzymania renty, emerytury, zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, emerytury pomostowej, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, uposażenia w stanie spoczynku, renty strukturalnej oraz renty socjalnej;

10 a) decyzji o przyznaniu uprawnień kombatanckich, zaświadczenia o uprawnieniach kombatanckich lub legitymacji członka Korpusu Weteranów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej;

  1.  zaświadczenia urzędu gminy albo oświadczenia o powierzchni gospodarstwa rolnego
    w hektarach przeliczeniowych;
  2.  zaświadczenia albo oświadczenia o kontynuowaniu nauki w szkole podstawowej, szkole ponadpodstawowej lub szkole wyższej;
  3.  decyzji starosty o uznaniu lub odmowie uznania za osobę bezrobotną, utracie statusu osoby bezrobotnej, o przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu, wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych, świadczenia szkoleniowego, stypendium, dodatku aktywizacyjnego albo oświadczenia o pozostawaniu w ewidencji bezrobotnych lub poszukujących pracy;
  4.  decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o ustaleniu kapitału początkowego;
  5.  zaświadczenia albo oświadczenia o zobowiązaniu do opłacania składki na ubezpieczenie społeczne rolników;

15 a) dowodu opłacenia składki na ubezpieczenie społeczne rolników;

15 b) dowodu opłacenia składki na ubezpieczenie społeczne przez osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą;

  1.  zaświadczenia albo oświadczenia o zadeklarowanej podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą;
  2.  zaświadczenia, o których mowa w art. 8 prawo do świadczeń pieniężnych ust. 7 i 8;
  3.  zaświadczenia albo oświadczenia o uzyskaniu dochodu, o którym mowa w art. 8 prawo do świadczeń pieniężnych ust. 11 i 12;
  4.  decyzji organów przyznających świadczenia pieniężne;
  5.  oświadczenia o stanie majątkowym;
  6.  prawomocnego orzeczenia sądu o pozbawieniu władzy rodzicielskiej albo o skazaniu za umyślne przestępstwo popełnione z użyciem przemocy.

 

Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych mieszkańców apelujemy o zrozumienie i wyrozumiałość dla wprowadzanych rozwiązań, nawet jeśli spowodują one pewne niedogodności.

Wszystkie komunikaty o bieżącej działalności MOPS w Lidzbarku, w tym informacja o wznowieniu bezpośredniej obsługi klientów będą publikowane na stronie internetowej Ośrodka: mopslidzbark.pl.

 


Informacje o działaniach w okresie epidemii koronawirusa

Osoby starsze należą do tej grupy osób szczególnie zagrożonej zakażeniem ze względu na wiek, stan zdrowia i inne okoliczności, które powodują obniżenie odporności.

 

Ogólne informacje dla seniorów:
https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-seniorow

 

800 190 590 - całodobowa i bezpłatna infolinia dla seniorów o koronawirusie

 

Program profilaktyczny Krajowej Izby Fizjoterapeutów i Ministerstwa Zdrowia "Aktywny senior w domu":
https://www.gov.pl/web/zdrowie/rusza-program-profilaktyczny-krajowej-izby-fizjoterapeutow-i-ministerstwa-zdrowia-aktywny-senior-w-domu

 

NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ NA „INFORMACJE O KORONAWIRUSIE” – Akcja Policji:
http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/186616,Policja-ostrzega-i-radzi-Nie-daj-sie-oszukac-na-informacje-o-koronawirusie.html

 

Apel MRiPS dot. przeciwdziałania internetowym oszustom:
https://www.gov.pl/web/rodzina/uwazajmy-na-internetowych-oszustow

 

 


Polecenia Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 25 marca 2020 roku

 

W związku z rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 w zakładce "Polecenia Wojewody" prezentujemy w załącznikach Polecenia Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 25 marca 2020 roku.

 


OGŁOSZENIE

 

Zgodnie z § 10 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii:

 

1. wprowadzam następujące ograniczenia w przyjmowaniu interesantów w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lidzbarku:

  1. od dnia 20.03.2020 r. do odwołania siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej będzie zamknięta,
  2. Ośrodek będzie funkcjonował w godzinach pracy Ośrodka, przy czym:
  • wszelkie sprawy, z wyłączeniem pilnych, w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lidzbarku będą załatwiane za pomocą środków komunikowania się na odległość: telefonicznie, e-mail, e-PUAP, EMPATIA. Wykaz numerów kontaktowych do poszczególnych pracowników znajduje się na stronie www.mopslidzbark.pl w zakładce Kontakt oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku pod adresem https://mopslidzbark.pl/bip/telefony.
  • w szczególnie uzasadnionych, pilnych, zgłoszonych uprzednio telefonicznie przypadkach interesanci będą przyjmowani w Ośrodku pojedynczo z zachowaniem zasad bezpieczeństwa zapobiegających rozprzestrzenianiu się COVID-19.
  • wejście do Ośrodka w przypadku opisanym w pkt. 2 możliwe po użyciu dzwonka znajdującego się przy wejściu do siedziby Ośrodka.

2. od dnia 20.03.2020 r. do odwołania nie będą przyjmowani przez Dyrektora Ośrodka interesanci w sprawach wniosków i skarg.

3. od dnia 20.03.2020 r. do odwołania ograniczone zostają :

  1. czynności związane z przeprowadzaniem wywiadów środowiskowych przez pracowników socjalnych w środowisku,
  2. wizyty pracowników socjalnych w środowisku,
  3. wizyty w środowisku przez asystentów rodziny.

 

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku

Anna Dziombowska

 


INFORMACJA

W związku z istniejącym zagrożeniem zakażenia koronawirusem  Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku dbając o bezpieczeństwo  mieszkańców miasta i gminy Lidzbark, w miarę możliwości prosi o składanie wniosków o świadczenia rodzinne, świadczenie  wychowawcze, świadczenia z funduszu alimentacyjnego za pośrednictwem usług elektronicznych.

Dzięki ograniczeniu bezpośrednich kontaktów zmniejszymy zagrożenia związane z potencjalnym rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosków prosimy o kontakt  telefoniczny lub e-mail.

Telefon:

(23) 6961506

(23) 6976397

Fax:

(23) 6961506

E-mail:

sekretariat@mopslidzbark.pl


COVID19 - ZARZĄDZENIE i Polecenia Wojewody Warmińsko – Mazurskiego z dnia 11 marca 2020r

 

Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. /o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych/ (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusemSARS-CoV-2

Polecam czasowe zawieszenie działalności, na terenie województwa, w terminie od dnia 12 marca 2020 r. do dnia 25 marca 2020 r. w:

a) placówkach wsparcia dziennego;

b) centrach integracji społecznej;

c) klubach integracji społecznej;

d) dziennych domach i klubach seniora;

e) środowiskowych domach samopomocy;

f) warsztatachterapii zajęciowej.

Polecam czasowe zawieszenie działalności, na terenie województwa, w terminie od dnia 12 marca 2020 r. do dnia 25 marca 2020 r. w:

 żłobkach i klubach dziecięcych

Polecenie podlega natychmiastowemu wykonaniu.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych wojewoda może wydawać polecenia obowiązujące wszystkie organy administracji rządowej działające w województwie i państwowe osoby prawne, organy samorządu terytorialnego, samorządowe osoby prawne oraz samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej w związku z przeciwdziałaniem COVID-19. Polecenia podlegają natychmiastowemu wykonaniu.

Artur Chojecki, wojewoda warmińsko-mazurski

 

Link do Zarządzeń: https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/polecenie-wojewody-warminsko--mazurskiego-z-dnia-11-marca-2020r

 


W dniu 10.02.2020 r. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lidzbarku odbędą się warsztaty w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020

 

Grupa 1  10:00 - 11:00 warsztaty dotyczące działań niemarnowania żywności z elementami tworzenia chemii domowej
Grupa 2  11:00 - 12:00 warsztaty dotyczące działań niemarnowania żywności z elementami tworzenia chemii domowej

prowadząca/y: Aleksandra Matias
 

Celem prowadzonych warsztatów jest wzmacnianie samodzielności i kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego w tym m.in:

  • Podniesienie wiedzy na temat marnowania żywnosci
  • Podniesienie umiejętności w sposobach niwelowania marnowania żywności
  • Poznanie sposóbów na wykorzystanie poszczególnych produktów dostępnych w gospodarstwie domowym na przygotowanie środów czystości.
  • Poznanie sposobów na dobre gospodarowanie kosztami w gospodarstwie domowym

Dzięki warsztatom uczestnicy mają szansę nabyć nowe umiejętności, m.in.:

  • zdobędą umiejętności prawidłowego gospodarowania produktami spożywczymi
  • zdobędą umiejętności tworzenia własnych środów czystości
  • poznają właściwości poszczególnych składników i mozliwości ich wykorzystania do produkcji własnych środków czyśtości

 


TERMINY WYDAWANIA ŻYWNOŚCI

Z PROGRAMU POMOC ŻYWNOŚCIOWA

PODPROGRAM 2019

 

Luty 2020

11.02.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy

12.02.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras

13.02.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi

 

Marzec 2020

12.03.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy

13.03.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras

16.03.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi

 

Kwiecień 2020

17.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy

20.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras

21.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi

 

Maj 2020

13.05.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy

14.05.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras

15.05.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi

 

Czerwiec 2020

18.06.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy

19.06.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras

22.06.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi

 

Żywność wydawana będzie w godzinach 8:00 – 12:00

w magazynie przy ul. Działdowskiej 10A (obok Dziennego Domu Senior + w Lidzbarku)

 


Komunikat Burmistrza Lidzbarka

Mieszkańcy Miasta i Gminy Lidzbark

W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, który pociąga za sobą trudne warunki atmosferyczne, szczególnie zimno, staje się wyjątkowo niebezpieczny dla zdrowia osób ubogich i bezdomnych. Osoby te nie są najczęściej w stanie zapewnić sobie ciepłego schronienie, posiłku, godnych i odpowiednich warunków bytowych.

Zjawisko bezdomności jest jednym z najbardziej złożonych i dotkliwych problemów społecznych, dlatego tak istotne jest prawidłowe i skuteczne realizowanie zadań w zakresie  pomocy osobom bezdomnym, mających na celu udzielenie skutecznej pomocy osobom potrzebującym.

W związku z tym w ramach działania Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego  uruchomiono całodobową bezpłatną infolinię pod numerem telefonu 800 165 320, udzielającą informacji o możliwościach pomocy osobom bezdomnym. Osoby zainteresowane mogą uzyskać informacje na temat miejsc noclegowych, jadłodajni oraz punktów udzielania pomocy rzeczowej, finansowej, prawnej i medycznej na terenie całego województwa warmińsko-mazurskiego.

Pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta i Gminy w Lidzbarku  udzielają informacji w przedmiotowej sprawie pod numerem telefonu 23 696-15-05 wew.126.

 



OPÓŹNIENIE ROZPOCZĘCIA PROGRAMU OPERACYJNEGO POMOC ŻYWNOŚCIOWA

PODPROGRAM 2019

Z przykrością informujemy, że rozpoczęcie POPŻ Podprogramu 2019 opóźni się o kilka miesięcy. Powodem jest unieważnienie przeprowadzonego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa [KOWR] przetargu na dostarczanie żywności. Kilku przedsiębiorców odwołało się od wyników postępowania, wskazując formalne błędy w procedurze. Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do tego wniosku, uznając, że błędy, które pojawiły się w postępowaniu przetargowym prowadzonym przez KOWR, mogły wpłynąć na jego wyniki. Z tego względu KOWR był zobowiązany do anulowania całego procesu.

W zaistniałej sytuacji konieczne jest przeprowadzenie nowego przetargu. Zakładając, że zostanie on ogłoszony w drugiej połowie sierpnia 2019 r. dostawy produktów do  magazynu rozpoczną się dopiero w grudniu br. lub nawet w styczniu 2020 r. W związku z tym wszyscy musimy wykazać się cierpliwością, niestety bowiem nie mamy wpływu na przebieg procedur.

 


Pomoc Żywnościowa Podprogram 2019

Informujemy, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku rozpoczął kwalifikowanie osób i rodzin z terenu Miasta i Gminy Lidzbark do pomocy żywnościowej z Programu Pomoc Żywnościowa. Pomoc żywnościowa może być przekazana do osób spełniających kryteria kwalifikowalności do statusu osoby najbardziej potrzebującej, tj. osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, spełniających kryteria określone  w art.7 ustawy o pomocy społecznej (tj. osoba  lub rodzina musi spełniać jeden z powodów udzielenia pomocy, który jest wymieniony w art.7) i których dochód nie przekracza 200% kryterium dochodowego uprawniającego do skorzystania z pomocy społecznej tj. 1402 zł dla osoby samotnie gospodarującej i 1056 zł dla osoby w rodzinie.

W celu zakwalifikowania do pomocy żywnościowej niezbędne jest przedłożenie dokumentów potwierdzających powód udzielenia pomocy i sytuację finansową osoby lub rodziny.

Z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2019 mogą skorzystać osoby i rodziny, które nie korzystały z pomocy w ramach Podprogramu 2018 jak i osoby wcześniej korzystające.

Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania miejsc tj. 700 osób.

Zapraszamy do MOPS w Lidzbarku.

 


TERMINY WYPŁAT

ŚWIADCZENIA WYCHOWAWCZE (500+)

 

Nazwiska A – E – 15 każdego miesiąca

Nazwiska F – J – 17 każdego miesiąca

Nazwiska K – N – 19 każdego miesiąca

Nazwiska O – T – 21 każdego miesiąca

Nazwiska U – Z – 23 każdego miesiąca

 


Z uwagi na utrzymujące się upały,

zgodnie z Zarządzeniem nr 12/2019 z dnia 11.06.2019 r.

Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku,

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku

w następujących dniach będzie czynny:

12.06.2019 r. w godzinach 7:00 - 14:00

13.06.2019 r. w godzinach 7:00 - 14:00


Dnia 02.05.2019 r.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

czynny będzie w godz. od 700 do 1200

 


INFORMACJA

Wydawanie żywności w ramach
Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa
planowane w dniach 8.05.2019r. – 10.05.2019r.
nie odbędzie się ze względu na brak dostawy żywności.



INFORMACJA

ZMIANA TERMINU WYDAWANIA ŻYWNOŚCI

 

Rejon Pracownika Socjalnego Urszuli Marońskiej

Rejon Pracownika Socjalnego Anny Kempczyńskiej

Wydawanie żywności odbędzie się w dniu 10.04.2019 r. w godzinach 12:00 - 15:00

 


Rejon Pracownika Socjalnego Izabeli Kłosowskiej

Rejon Pracownika Socjalnego Katarzyny Kempczyńskiej

Wydawanie żywności odbędzie się w dniu 11.04.2019 r. w godzinach 8:00 - 11:00

 


Rejon Pracownika Socjalnego Agnieszki Lewickiej

Rejon Pracownika Socjalnego Marioli Figurskiej

Rejon Pracownika Socjalnego Jadwigi Picholi

Wydawanie żywności odbędzie się w dniu 12.04.2019 r. w godzinach 8:00 - 11:00


 

Kampania Biała Wstążka

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku w ramach Ogólnopolskiej Kampanii „Biała Wstążka” otwiera swe drzwi 1 grudnia 2018 roku w godzinach od 10:00 do 12:00.

Więcej informacji znajduje się w zakładce "Kampania Biała Wstążka"

Załączniki:

Zarządzenie Nr 4/2020

Utworzono dnia 28.07.2020, 13:38
Zarządzenie Nr 4/2020

Informacje

Liczba wyświetleń: 15703
Utworzono dnia: 13.06.2018

Historia publikacji

  • 22.09.2023 09:13, Administrator
    Edycja strony: Strona główna
  • 22.09.2023 09:12, Administrator
    Edycja strony: Strona główna
  • 22.09.2023 09:10, Administrator
    Edycja strony: Strona główna