"Koperta Życia"
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku przystąpił do akcji „Koperta Życia”, która polega na umieszczeniu w specjalnie przygotowanych kopertach najważniejszych informacji o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach, alergiach na leki, kontaktach do najbliższych, danych osobowych, w tym nr pesel. Pakiet takich informacji powinien być przechowywany w lodówce, czyli w miejscu które jest prawie w każdym domu i zarazem jest łatwo dostępne. Akcja skierowana jest do osób przewlekle chorych, starszych i samotnych. Celem posiadania „Koperty Życia” jest łatwiejszy dostęp do informacji o stanie zdrowia osoby w przypadku gdy niezbędne jest wezwanie pogotowia ratunkowego.
Wszystkie osoby zainteresowane prosimy o kontakt w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku lub o skontaktowanie się telefonicznie pod numerem (23) 696 15 06
Ze względu na utrzymujące się upały, prognozy pogody i ostrzeżenia IMGW, które wskazują na wzrost temperatury powietrza oraz bardzo wysokie temperatury w pomieszczeniach Ośrodka
zgodnie z Zarządzeniem Nr 7/2021
Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
z dnia 14 lipca 2021r.
w dniach 15 – 16 lipca 2021r.
Ośrodek czynny będzie w godzinach od 7:00 - 14:00
Za utrudnienia przepraszamy
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, iż dystrybucja żywności z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2020 odbędzie się w dniach:
22.07.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:00
23.07.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:00
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że
od 1 lipca 2021roku wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start”
zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021r. składa się
do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
ZUS będzie wypłacał świadczenia Dobry Start
Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną - z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
W tym roku wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start” będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. tylko drogą elektroniczną. Wnioski będzie można przekazać online z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał ZUS. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.
Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje:
Dzień 4 czerwca 2021 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy
dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
w zamian za święto przypadające w dniu 1 maja 2021 roku (sobota).
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że zaplanowany odbiór żywności w dniach 11.05.2021r. oraz 12.05.2021r. nie odbędzie się z przyczyn niezależnych od Ośrodka.
Zmiana terminu wydawania żywności:
- z 11 maja 2021r. na 10 czerwca 2021r.
- z 12 maja 2021r. na 11 czerwca 2021r.
Za utrudnienia przepraszamy. W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 23-696-15-06.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje:
Dzień 4 czerwca 2021 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy
dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
w zamian za święto przypadające w dniu 1 maja 2021 roku (sobota).
Dzień 24 grudnia 2021 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy
dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
w zamian za święto przypadające w dniu 25 grudnia 2021 roku (sobota).
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, iż zmianie uległy terminy dystrybucji żywności z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2020. Dystrybucja żywności odbędzie się w dniach:
16.04.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:00
19.04.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:00
INFORMACJA
W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 marca 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów
w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2021 r. poz. 512)
od 20 marca do 9 kwietnia 2021 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej pozostanie nadal otwarty dla interesantów, ale przyjmowani będą tylko w sprawach
pilnych po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
W trosce o Państwa zdrowie oraz zdrowie pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku,
proszę o ograniczenie osobistych wizyt
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej.
W pierwszej kolejności prosimy o kontakt telefoniczny, pracownicy udzielą wszelkich niezbędnych informacji.
Prosimy o dostarczanie dokumentów drogą elektroniczną
Na zewnątrz Ośrodka wystawiona jest skrzynka korespondencyjna, do której należy wrzucać podania, wnioski lub pisma.
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU:
e-mail: sekretariat@mopslidzbark.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP): /mopslidzbarkp/skrytka
Numery zewnętrzne |
|
(23) 6961506
|
Sekretariat |
(23) 6976397
|
Sekretariat |
(23) 6973688
|
Świadczenia Rodzinne, Świadczenia Wychowawcze, Fundusz Alimentacyjny |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że dystrybucja żywności z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2020 odbędzie się w dniach:
05.02.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:30
08.02.2021 r. w godzinach 8:00 – 10:30
UWAGA !!!
WNIOSKI NA NOWY OKRES ZASIŁKOWY 2021/2022
w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego będą przyjmowane:
Drogą elektroniczną: od dnia 1 lutego 2021 r.
- dla osób posiadających tzw. Profil zaufany ePUAP lub podpis elektroniczny za pomocą portalu EMPATIA prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej: https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup
- za pomocą Platformy Usług Elektronicznych PUE ZUS
https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi - za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP
- za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej banków, które dołączyły do programu.
W formie papierowej: od dnia 1 kwietnia 2021 r.
Ponadto informujemy, że jeżeli osoba ubiegająca się o świadczenie złoży kompletny
i prawidłowo wypełniony wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy okres
w terminie:
do 30 kwietnia 2021 r., przyznanie świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec nastąpi najpóźniej do 30 czerwca 2021r.,
od 1 maja do 31 maja 2021 r., ustalenie prawa oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec i lipiec nastąpi nie później niż do 31 lipca 2021r.,
od 1 czerwca do 30 czerwca 2021r., ustalenie oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec, lipiec i sierpień, nastąpi nie później niż do dnia 31 sierpnia 2021r.
Jeśli osoba złoży wniosek w późniejszym terminie (po 30 czerwca 2021 r.), świadczenie wychowawcze zostanie przyznane i wypłacone od miesiąca złożenia wniosku.
W związku z tym, tylko złożenie wniosku do końca czerwca 2021 r. będzie gwarantowało, że świadczenie wychowawcze zostanie wypłacone z wyrównaniem od 1 czerwca.
W kolejnych miesiącach będzie obowiązywał następujący mechanizm::
w przypadku złożenia kompletnego wniosku w okresie od 1 lipca do 31 lipca 2021 r., przyznanie świadczenia następuje od lipca, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 30 września 2021 r.,
w przypadku złożenia kompletnego wniosku w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia, przyznanie świadczenia następuje od sierpnia, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do 31 października 2021r.,
w przypadku złożenia wniosku na nowy okres w kolejnych miesiącach, świadczenie będzie przyznawane od miesiąca, w którym rodzic złoży wniosek, a wypłaty przyznanego świadczenia realizowane będą co miesiąc na bieżąco.
Dokumentem potwierdzającym przyznanie prawa do świadczenia wychowawczego będzie przesłana wnioskodawcy informacja o przyznaniu świadczenia wychowawczego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskaże adresu poczty elektronicznej informację o przyznaniu świadczenia wychowawczego będzie można odebrać w siedzibie MOPS.
Formularze wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego będą dostępne od dnia 1 kwietnia 2021r. w siedzibie MOPS lub do pobrania ze strony internetowej. Dodatkowe informacje dotyczące Programu 500+ udzielają pracownicy Ośrodka pod nr tel: 0236976397
Zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi zmianami i pytaniami na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku przypomina, że okres świadczeniowy 2019/2021 dla osób ubiegających się o świadczenie wychowawcze (500+) trwa do 31.05.2021r.
Prosimy o NIE składanie nowych wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na dziecko/dzieci, które ma/mają już przyznane prawo do świadczenia wychowawczego do dnia 31.05.2021 r.
INFORMACJA
WNIOSKI O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA WYCHOWAWCZEGO (500+) NA NOWY OKRES ŚWIADCZENIOWY ROZPOCZYNAJĄCY SIĘ OD 1 CZERWCA 2021 r. BĘDZIE MOŻNA SKŁADAĆ JUŻ OD 1 LUTEGO 2021 r. DROGĄ ELEKTRONICZNĄ, A OD 1 KWIETNIA 2021 r. DROGĄ TRADYCYJNĄ – PAPIEROWO W MOPS W LIDZBARKU.
Wnioski drogą elektroniczną będzie można złożyć:
- za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Empatia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/,
- przez bankowość elektroniczną
- portal PUE ZUS.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku od 1 maja 2020 roku rozpoczął realizację projektu pn. „Oddzielenie pracy administracyjnej od pracy socjalnej oraz usług socjalnych w MOPS w Lidzbarku” w ramach osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.5 - Skuteczna pomoc społeczna Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Wprowadzone zmiany mają na celu usprawnienie oraz poprawę obsługi osób zgłaszających się do MOPS w Lidzbarku poprzez zmianę organizacji pracy Ośrodka. Działania obejmują wprowadzenie optymalnych rozwiązań wykorzystując przy tym kompetencje pracowników socjalnych. Ponadto działania mają na celu podniesienie jakości pracy pracowników socjalnych i całego Ośrodka m.in. oddzielenie pracy administracyjnej od pracy socjalnej i usług. W celu efektywnego wprowadzenia zmian pracownicy socjalni zostaną objęci szkoleniami zwiększającymi ich wiedzę i kompetencje, będą mieli dostęp do psychologa, który pomoże w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zgłaszających się osób . Ponadto będą uczestniczyć w superwizjii, aby wzmocnić ich działania i szukanie nowych rozwiązań związanych z pracą socjalną.
Wprowadzony nowy model MOPS zakłada przede wszystkim podział zadań wykonywanych przez pracowników socjalnych poprzez wyodrębnienie następujących Zespołów/Stanowisk:
1. Stanowisko pierwszego kontaktu którego zadaniem jest udzielanie profesjonalnej pomocy zgłaszającej się o pomoc osoby lub osoby zgłaszającej przypadek wymagający pomocy, przeprowadzenie wstępnej rozmowy z osobą zgłaszającą się o pomoc, pokierowanie osoby do odpowiedniego zespołu.
2. Zespół ds. świadczeń przyznawanych decyzją odpowiadają za pomoc osobom i rodzinom zgłaszającym się do MOPS i potrzebującym pomocy w formie świadczenia przyznawanego decyzją administracyjną. Diagnozują sytuację, udzielają informacji i porad, aktywizują osoby i rodziny, a także ustalają niezbędny zakres współpracy.
3. Zespół ds. usług socjalnych odpowiadają za pomoc osobom starszym i chorym oczekującym pomocy w formie usług opiekuńczych, umieszczenia w DPS, skierowania do ośrodka wsparcia.
4. Zespół ds. pracy socjalnej i asysty rodziny nie prowadzą postępowań administracyjnych, natomiast realizują pracę socjalną z osobą i/lub rodziną, która zgłasza się po pomoc, z wykorzystaniem narzędzi pracy socjalnej w tym kontraktu socjalnego, indywidualnych programów, oraz innych narzędzi i instrumentów.
W związku z obowiązującym stanem epidemii oraz znaczącym wzrostem zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej kierując się troską o bezpieczeństwo osób starszych przygotowało program wspierający ochronę zdrowia i życia osób powyżej 70 roku życia pn: „Wspieraj Seniora”.
Program ma na celu dofinansowanie gmin w zakresie realizacji usługi wsparcia na rzecz Seniorów, którzy w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu. Usługa wsparcia ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym przez Seniora zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środków higieny osobistej.
Program adresowany jest do:
- osób w wieku 70 lat i więcej, które pozostaną w domu w związku z zagrożeniem zakażeniem Covid-19,
- w szczególnych przypadkach osoby poniżej 70 roku życia.
Realizacja usługi wsparcia w postaci dostarczenia zakupów nie przysługuje osobie, która korzysta z usług opiekuńczych, bądź specjalistycznych usług opiekuńczych.
Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego ani nie jest przyznawana na drodze administracyjnej.
Za zakupy płaci Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek.
Seniorze! Zostań w domu. Nie lekceważ zagrożenia. Twoje zdrowie jest najważniejsze!
Skorzystaj z infolinii
22 505 11 11
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje:
Dzień 24 grudnia 2020 roku (czwartek) jest dniem wolnym od pracy
dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
w zamian za święto przypadające w dniu 26 grudnia 2020 roku (sobota).
INFORMACJA
W trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku zawiesza bezpośrednią obsługę interesantów do odwołania.
Nie oznacza to jednak, że pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku przerwą pracę. Na bieżąco będą bowiem rozpatrywane wszystkie sprawy, pisma i zgłoszenia.
Priorytetowo traktowane będą sprawy dotyczące zagrożenia zdrowia i życia.
Wszystkie podania, pisma i zgłoszenia można przesyłać drogą elektroniczną pod adres sekretariat@mopslidzbark.pl oraz pocztą tradycyjną na adres ul. Jeleńska 26, 13-230 Lidzbark.
W celu sprawnego załatwiania spraw przy składaniu podań, wniosków, pism, prosimy o podanie numeru telefonu do kontaktu, gdyż zgodnie z Ustawą z dnia 31 marca 2020 r. poz. 568 o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, stosując się do art. 15o. rodzinny wywiad środowiskowy będzie przeprowadzony przez pracownika socjalnego na podstawie rozmowy telefonicznej, a niezbędną dokumentację, o której mowa w art. 107 ust. 5b ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, a także ich kopii należy dostarczyć do tut. MOPS za pośrednictwem poczty polskiej lub poczty elektronicznej.
Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych mieszkańców apelujemy o zrozumienie i wyrozumiałość dla wprowadzanych rozwiązań, nawet jeśli spowodują one pewne niedogodności.
Wszystkie komunikaty o bieżącej działalności MOPS w Lidzbarku, w tym informacja o wznowieniu bezpośredniej obsługi klientów będą publikowane na stronie internetowej Ośrodka: mopslidzbark.pl.
Informacja Fundusz Alimentacyjny
Od 1 października 2020 r. kryterium dochodowe uprawniające do świadczeń z funduszu alimentacyjnego wynosić będzie 900 zł na osobę w rodzinie miesięcznie. Po przekroczeniu progu, świadczenie będzie przysługiwać w wysokości pomniejszonej o kwotę przekroczenia kryterium. W przypadku, gdy ustalona wysokość świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługującego danej osobie uprawnionej będzie niższa niż 100 zł, świadczenie to nie będzie przysługiwać.
Szczegółowe informacje po numerem telefonu: 23 6961506 wew. 240.
INFORMACJA
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku, informuje iż wnioski o ustalenie prawa do świadczenia "Dobry Start" oraz zasiłek rodzinny wraz z dodatkami na nowy okres zasiłkowy 2020/2021 wydawane i przyjmowane będą codziennie od dnia 3 sierpnia 2020 r. od godziny 7:00 do 11:00
Warsztaty POPŻ
Termin warsztatów 30.07.2020 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lidzbarku.
Temat warsztatów: "Wykorzystuję - nie marnuję czyli zero waste w kuchni"
Celem prowadzonych warsztatów jest wzmacnianie samodzielności i kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego w tym m.in:
- Poprawa umiejętności podejmowania właściwych wyborów żywieniowych,
- Poznanie sposobów na komponowanie wartościowych posiłków z wykorzystaniem produktów często marnowanych
- Poznanie sposobów na ograniczenie marnowania żywności w kuchni
Dzięki warsztatom uczestnicy mają szansę nabyć nowe umiejętności, m.in.:
- zdobędą umiejętności podejmowania właściwych wyborów żywieniowych w kuchni,
- zdobędą informację nt. wykorzystania produktów spożywczych by zapobiec ich marnowaniu,
- zdobędą umiejętności komponowania posiłków z często marnowanych produktów spożywczych,
- zdobędą informacje na temat wykorzystania resztek produktów
INFORMACJA
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje:
Dzień 14 sierpnia 2020 roku (piątek) jest dniem wolnym od pracy
dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
w zamian za święto przypadające w dniu 15 sierpnia 2020 roku (sobota).
Dzień 24 grudnia 2020 roku (czwartek) jest dniem wolnym od pracy
dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
w zamian za święto przypadające w dniu 26 grudnia 2020 roku (sobota).
Zarządzenie Nr 4/2020 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
z dnia 23.07.2020 r. znajduje się w załączniku.
OGŁOSZENIE
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że druki do świadczeń rodzinnych na okres zasiłkowy 2020/2021 oraz na jednorazowe świadczenie Dobry Start (300+) będą wydawane w siedzibie Ośrodka od 1 sierpnia 2020 r.
Elektronicznie można składać już w lipcu 2020r.
UWAGA
Świadczenie wychowawcze ( Rodzina 500+) w roku świadczeniowym 2019/2021 obowiązują do dnia 31 maja 2021r.
(zatem w tym okresie składamy wnioski tylko na nowo urodzone dzieci)
W 2021 roku pierwsze wnioski o świadczenie wychowawcze (500 +) rodzice będą mogli złożyć drogą elektroniczną w lutym, a w formie papierowej od 1 kwietnia 2021roku.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że w dniu 12 czerwca 2020r. (piątek) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku będzie nieczynny.
Za utrudnienia przepraszamy.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku informuje, że dystrybucja żywności z Programu Pomoc Żywnościowa Podprogram 2019 odbędzie się zgodnie z wcześniej podanym terminem.
Kwiecień 2020
17.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy
20.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras
21.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi
INFORMACJA
W trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku zawiesza bezpośrednią obsługę interesantów do odwołania.
Nie oznacza to jednak, że pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku przerwą pracę. Na bieżąco będą bowiem rozpatrywane wszystkie sprawy, pisma i zgłoszenia.
Priorytetowo traktowane będą sprawy dotyczące zagrożenia zdrowia i życia.
Wszystkie podania, pisma i zgłoszenia można przesyłać drogą elektroniczną pod adres sekretariat@mopslidzbark.pl oraz pocztą tradycyjną na adres ul. Jeleńska 26, 13-230 Lidzbark.
W celu sprawnego załatwiania spraw przy składaniu podań, wniosków, pism, prosimy o podanie numeru telefonu do kontaktu, gdyż zgodnie z Ustawą z dnia 31 marca 2020 r. poz. 568 o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, stosując się do art. 15o. rodzinny wywiad środowiskowy będzie przeprowadzony przez pracownika socjalnego na podstawie rozmowy telefonicznej, a niezbędną dokumentację, o której mowa w art. 107 ust. 5b ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, a także ich kopii należy dostarczyć do tut. MOPS za pośrednictwem poczty polskiej lub poczty elektronicznej.
W myśl art. 107 ust. 5b za niezbędną dokumentację uważa się (w zależności od sytuacji rodziny i składanego wniosku o pomoc):
- dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość;
- skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka lub książeczki zdrowia dziecka;
- dokumentów określających status cudzoziemca w Rzeczypospolitej Polskiej;
- decyzji właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego, emerytury pomostowej, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, uposażenia w stanie spoczynku, renty strukturalnej oraz renty socjalnej;
- orzeczenia komisji do spraw inwalidztwa i zatrudnienia wydanego przed dniem 1 września
1997 r., orzeczenia lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenia komisji lekarskiej; - orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności;
- zaświadczenia albo oświadczenia o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierającego informacje o wysokości potrąconej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
- zaświadczenia albo oświadczenia o wysokości wynagrodzenia uzyskiwanego na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia, umowy o dzieło albo w okresie członkostwa w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub spółdzielni kółek rolniczych (usług rolniczych), zawierającego informacje o potrąconej zaliczce na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
- zaświadczenia albo oświadczenia o okresie zatrudnienia, w tym o okresach, za które były opłacane składki na ubezpieczenia społeczne, oraz o okresach nieskładkowych;
- dowodu otrzymania renty, emerytury, zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, emerytury pomostowej, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, uposażenia w stanie spoczynku, renty strukturalnej oraz renty socjalnej;
10 a) decyzji o przyznaniu uprawnień kombatanckich, zaświadczenia o uprawnieniach kombatanckich lub legitymacji członka Korpusu Weteranów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej;
- zaświadczenia urzędu gminy albo oświadczenia o powierzchni gospodarstwa rolnego
w hektarach przeliczeniowych; - zaświadczenia albo oświadczenia o kontynuowaniu nauki w szkole podstawowej, szkole ponadpodstawowej lub szkole wyższej;
- decyzji starosty o uznaniu lub odmowie uznania za osobę bezrobotną, utracie statusu osoby bezrobotnej, o przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu, wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych, świadczenia szkoleniowego, stypendium, dodatku aktywizacyjnego albo oświadczenia o pozostawaniu w ewidencji bezrobotnych lub poszukujących pracy;
- decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o ustaleniu kapitału początkowego;
- zaświadczenia albo oświadczenia o zobowiązaniu do opłacania składki na ubezpieczenie społeczne rolników;
15 a) dowodu opłacenia składki na ubezpieczenie społeczne rolników;
15 b) dowodu opłacenia składki na ubezpieczenie społeczne przez osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą;
- zaświadczenia albo oświadczenia o zadeklarowanej podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą;
- zaświadczenia, o których mowa w art. 8 prawo do świadczeń pieniężnych ust. 7 i 8;
- zaświadczenia albo oświadczenia o uzyskaniu dochodu, o którym mowa w art. 8 prawo do świadczeń pieniężnych ust. 11 i 12;
- decyzji organów przyznających świadczenia pieniężne;
- oświadczenia o stanie majątkowym;
- prawomocnego orzeczenia sądu o pozbawieniu władzy rodzicielskiej albo o skazaniu za umyślne przestępstwo popełnione z użyciem przemocy.
Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych mieszkańców apelujemy o zrozumienie i wyrozumiałość dla wprowadzanych rozwiązań, nawet jeśli spowodują one pewne niedogodności.
Wszystkie komunikaty o bieżącej działalności MOPS w Lidzbarku, w tym informacja o wznowieniu bezpośredniej obsługi klientów będą publikowane na stronie internetowej Ośrodka: mopslidzbark.pl.
Informacje o działaniach w okresie epidemii koronawirusa
Osoby starsze należą do tej grupy osób szczególnie zagrożonej zakażeniem ze względu na wiek, stan zdrowia i inne okoliczności, które powodują obniżenie odporności.
Ogólne informacje dla seniorów:
https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-seniorow
800 190 590 - całodobowa i bezpłatna infolinia dla seniorów o koronawirusie
Program profilaktyczny Krajowej Izby Fizjoterapeutów i Ministerstwa Zdrowia "Aktywny senior w domu":
https://www.gov.pl/web/zdrowie/rusza-program-profilaktyczny-krajowej-izby-fizjoterapeutow-i-ministerstwa-zdrowia-aktywny-senior-w-domu
NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ NA „INFORMACJE O KORONAWIRUSIE” – Akcja Policji:
http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/186616,Policja-ostrzega-i-radzi-Nie-daj-sie-oszukac-na-informacje-o-koronawirusie.html
Apel MRiPS dot. przeciwdziałania internetowym oszustom:
https://www.gov.pl/web/rodzina/uwazajmy-na-internetowych-oszustow
Polecenia Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 25 marca 2020 roku
W związku z rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 w zakładce "Polecenia Wojewody" prezentujemy w załącznikach Polecenia Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 25 marca 2020 roku.
OGŁOSZENIE
Zgodnie z § 10 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii:
1. wprowadzam następujące ograniczenia w przyjmowaniu interesantów w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lidzbarku:
- od dnia 20.03.2020 r. do odwołania siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej będzie zamknięta,
- Ośrodek będzie funkcjonował w godzinach pracy Ośrodka, przy czym:
- wszelkie sprawy, z wyłączeniem pilnych, w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lidzbarku będą załatwiane za pomocą środków komunikowania się na odległość: telefonicznie, e-mail, e-PUAP, EMPATIA. Wykaz numerów kontaktowych do poszczególnych pracowników znajduje się na stronie www.mopslidzbark.pl w zakładce Kontakt oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku pod adresem https://mopslidzbark.pl/bip/telefony.
- w szczególnie uzasadnionych, pilnych, zgłoszonych uprzednio telefonicznie przypadkach interesanci będą przyjmowani w Ośrodku pojedynczo z zachowaniem zasad bezpieczeństwa zapobiegających rozprzestrzenianiu się COVID-19.
- wejście do Ośrodka w przypadku opisanym w pkt. 2 możliwe po użyciu dzwonka znajdującego się przy wejściu do siedziby Ośrodka.
2. od dnia 20.03.2020 r. do odwołania nie będą przyjmowani przez Dyrektora Ośrodka interesanci w sprawach wniosków i skarg.
3. od dnia 20.03.2020 r. do odwołania ograniczone zostają :
- czynności związane z przeprowadzaniem wywiadów środowiskowych przez pracowników socjalnych w środowisku,
- wizyty pracowników socjalnych w środowisku,
- wizyty w środowisku przez asystentów rodziny.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku
Anna Dziombowska
INFORMACJA
W związku z istniejącym zagrożeniem zakażenia koronawirusem Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku dbając o bezpieczeństwo mieszkańców miasta i gminy Lidzbark, w miarę możliwości prosi o składanie wniosków o świadczenia rodzinne, świadczenie wychowawcze, świadczenia z funduszu alimentacyjnego za pośrednictwem usług elektronicznych.
Dzięki ograniczeniu bezpośrednich kontaktów zmniejszymy zagrożenia związane z potencjalnym rozprzestrzenianiem się koronawirusa.
W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosków prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mail.
Telefon:
(23) 6961506
(23) 6976397
Fax:
(23) 6961506
E-mail:
sekretariat@mopslidzbark.pl
COVID19 - ZARZĄDZENIE i Polecenia Wojewody Warmińsko – Mazurskiego z dnia 11 marca 2020r
Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. /o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych/ (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusemSARS-CoV-2
Polecam czasowe zawieszenie działalności, na terenie województwa, w terminie od dnia 12 marca 2020 r. do dnia 25 marca 2020 r. w:
a) placówkach wsparcia dziennego;
b) centrach integracji społecznej;
c) klubach integracji społecznej;
d) dziennych domach i klubach seniora;
e) środowiskowych domach samopomocy;
f) warsztatachterapii zajęciowej.
Polecam czasowe zawieszenie działalności, na terenie województwa, w terminie od dnia 12 marca 2020 r. do dnia 25 marca 2020 r. w:
żłobkach i klubach dziecięcych
Polecenie podlega natychmiastowemu wykonaniu.
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych wojewoda może wydawać polecenia obowiązujące wszystkie organy administracji rządowej działające w województwie i państwowe osoby prawne, organy samorządu terytorialnego, samorządowe osoby prawne oraz samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej w związku z przeciwdziałaniem COVID-19. Polecenia podlegają natychmiastowemu wykonaniu.
Artur Chojecki, wojewoda warmińsko-mazurski
Link do Zarządzeń: https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/polecenie-wojewody-warminsko--mazurskiego-z-dnia-11-marca-2020r
W dniu 10.02.2020 r. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Lidzbarku odbędą się warsztaty w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020
Grupa 1 10:00 - 11:00 warsztaty dotyczące działań niemarnowania żywności z elementami tworzenia chemii domowej
Grupa 2 11:00 - 12:00 warsztaty dotyczące działań niemarnowania żywności z elementami tworzenia chemii domowej
prowadząca/y: Aleksandra Matias
Celem prowadzonych warsztatów jest wzmacnianie samodzielności i kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego w tym m.in:
- Podniesienie wiedzy na temat marnowania żywnosci
- Podniesienie umiejętności w sposobach niwelowania marnowania żywności
- Poznanie sposóbów na wykorzystanie poszczególnych produktów dostępnych w gospodarstwie domowym na przygotowanie środów czystości.
- Poznanie sposobów na dobre gospodarowanie kosztami w gospodarstwie domowym
Dzięki warsztatom uczestnicy mają szansę nabyć nowe umiejętności, m.in.:
- zdobędą umiejętności prawidłowego gospodarowania produktami spożywczymi
- zdobędą umiejętności tworzenia własnych środów czystości
- poznają właściwości poszczególnych składników i mozliwości ich wykorzystania do produkcji własnych środków czyśtości
TERMINY WYDAWANIA ŻYWNOŚCI
Z PROGRAMU POMOC ŻYWNOŚCIOWA
PODPROGRAM 2019
Luty 2020
11.02.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy
12.02.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras
13.02.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi
Marzec 2020
12.03.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy
13.03.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras
16.03.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi
Kwiecień 2020
17.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy
20.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras
21.04.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi
Maj 2020
13.05.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy
14.05.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras
15.05.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi
Czerwiec 2020
18.06.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Anny Kempczyńskiej oraz Emilii Mukosy
19.06.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Katarzyny Kempczyńskiej oraz Izabeli Pietras
22.06.2020 – Rejon pracowników socjalnych: Agnieszki Lewickiej oraz Jadwigi Picholi
Żywność wydawana będzie w godzinach 8:00 – 12:00
w magazynie przy ul. Działdowskiej 10A (obok Dziennego Domu Senior + w Lidzbarku)
Komunikat Burmistrza Lidzbarka
Mieszkańcy Miasta i Gminy Lidzbark
W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, który pociąga za sobą trudne warunki atmosferyczne, szczególnie zimno, staje się wyjątkowo niebezpieczny dla zdrowia osób ubogich i bezdomnych. Osoby te nie są najczęściej w stanie zapewnić sobie ciepłego schronienie, posiłku, godnych i odpowiednich warunków bytowych.
Zjawisko bezdomności jest jednym z najbardziej złożonych i dotkliwych problemów społecznych, dlatego tak istotne jest prawidłowe i skuteczne realizowanie zadań w zakresie pomocy osobom bezdomnym, mających na celu udzielenie skutecznej pomocy osobom potrzebującym.
W związku z tym w ramach działania Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego uruchomiono całodobową bezpłatną infolinię pod numerem telefonu 800 165 320, udzielającą informacji o możliwościach pomocy osobom bezdomnym. Osoby zainteresowane mogą uzyskać informacje na temat miejsc noclegowych, jadłodajni oraz punktów udzielania pomocy rzeczowej, finansowej, prawnej i medycznej na terenie całego województwa warmińsko-mazurskiego.
Pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta i Gminy w Lidzbarku udzielają informacji w przedmiotowej sprawie pod numerem telefonu 23 696-15-05 wew.126.