Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Ochrona Danych Osobowych

Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowych

 

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku, ul. Jeleńska 26, 13-230 Lidzbark.

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH:

 

  1. Jest obowiązkiem prawnym administratora danych osobowych:
  • kiedy składają Państwo wniosek o przyznanie świadczeń z zakresu pomocy społecznej

W tym przypadku dane osób uprawnionych do świadczenia i ich opiekunów takie jak:imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, nr PESEL, (lub nr i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość), oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły oraz inne oświadczenia i zaświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia, przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i art. 10 RODO. Zaświadczenia i oświadczenia dotyczące stanu zdrowia przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z przyznanej kategorii archiwalnej.

  • w celu dochodzenia roszczeń publicznoprawnych i cywilnoprawnych

W tym przypadku dane będziemy przetwarzać w celu dochodzenia roszczeń wynikających z należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych (np. nienależnie pobranych świadczeń, pobranych świadczeń w nadmiernej wysokości lub wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych). Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 1 lit. f w związku z ustawą o finansach publicznych. Dane będziemy przechowywać przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń.

  • w celu  dokumentowania realizowanych zadań,  prowadzenia ewidencji księgowej i zgodnego z prawem wydatkowania i rozliczania wydatkowania środków publicznych

W tym przypadku dane będziemy przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c w związku z ustawą o finansach publicznych i ustawie o rachunkowości. Dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z przyznanej kategorii archiwalnej.

Podanie danych w powyższych przypadkach jest obowiązkowe, a niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług administratora.

 

  1. Na podstawie wyrażonej zgody:

W przypadku podania administratorowi większej ilości informacji, które nie będą obowiązkowe (np. numer telefonu kontaktowego, adres email w przypadku składania wniosków papierowo, dodatkowych danych dotyczących zdrowia) będzie to traktowane jako wyrażenie zgody na przetwarzanie podanych danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO. W tym zakresie dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Mogą Państwo wycofać zgodę w każdym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.

 

  1. Jako prawnie uzasadniony interes administratora danych osobowych:

Administrator prowadzi monitoring wizyjny należących do niego budynków i terenów w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i mienia. Monitoring prowadzony jest na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z przepisami Kodeksu Pracy, a nagrania będą przechowywane nie dłużej niż 3 miesiące od daty nagrania.

 

  1. W przypadku zawarcia umowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy o charakterze cywilnoprawnym:

Dane osobowe będą przetwarzane w celu przygotowania, realizacji i rozliczenia umowy na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy. Dane będą przechowywane do czasy wykonania i rozliczenia umowy.

UJAWNIANIE DANYCH OSOBOWYCH

Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz administratora danych osobowych, takim jak:

  • dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności ich przetwarzania,
  • operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji,
  • banki w celu realizacji przelewów,
  • podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.

PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

  1. Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.
  2. Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.
  3. Prawo do przenoszenia danych, które przetwarzane są na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy w systemach informatycznych.
  4. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora
  5. Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Administrator w celu prawidłowego gromadzenia i przetwarzania danych osobowych wyznaczyła Pana Michała Cupiała na Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w sprawach związanych z ochroną danych osobowych i sposobami ich przetwarzania mailowo na adres iod.mopslidzbark@edpo.pl lub pocztą tradycyjną na adres Ośrodka.

Nasza placówka

Zegar

Kalendarz

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Maj 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Imieniny obchodzą